Ebeveynlerin çoğu çocuklarının ne iş yaptıklarını gerçekten merak ederler.Ama öyle işler vardır ki hem açıklaması hem de anlaması zordur. “Kullanıcı arayüz tasarımcısı” gibi… 🙂 bu tarz işler anne-babanın kafasında bir anlam ifade etmediği gibi soru işaretleri de bırakır.
1390 ebeveyn arasında yapılan bir ankete katılanların çoğu çocuklarının ne iş yaptığı ile ilgili çok bilgi sahibi olmadıklarını, olanların ise işin tam olarak ne anlama geldiğini bilmediğini ama öğrenmek istediklerini ortaya çıkardı.
Merak edenler için Amerika’da yaygın olup ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan iş ünvanları ve tam olarak ne anlama geldiklerine bakalım.
Kullanıcı arayüz tasarımcısı:
Ebeveynlerin yüzde 97’si işin ne olduğunu bilmiyor.
Aslında: İnsanların daha kolay etkileşimde bulunması ve daha kolay kullanması için teknolojiyi dizayn ederler.
Veri uzmanı:
Ebeveynlerin yüzde 95’i işin ne olduğunu bilmiyor.
Aslında: Verileri analiz ederek liderlerin daha sağlıklı kararlar almasına yardımcı olurlar.
Sosyal medya yöneticisi:
Ebeveynlerin yüzde 93’ü işin ne olduğu ile ilgili bilgisiz.
Aslında: Şirketlerin tanıtımını sosyal medya aracılığıyla yapıp onların bilinirliğini arttırmaya ve satışlarını arttırmaya yönelik işlerin yapıldığı bir alandır. Pazarlama çatısı altında yer alır.
Halkla ilişkiler yöneticisi:
Anne ve babaların yüzde 91’i bu meslekle ilgili pek bir bilgiye sahip değildir.
Aslında: Müşterilerin medyada daha iyi görünmesi için çalışırlar.
Moda tasarımcısı:
Ailelerin yüzde 85’i bu alanda çalışan çocuklarının tam olarak ne yaptığını bilmez.
Aslında: Moda tasarımcıları, elbise, aksesuar ve ayakkabı gibi ürünleri insanlar için tasarlar.
Yazılım geliştirici:
Ebeveynlerin yüzde 83’ü bu alanda çalışan çocuklarının ne ile uğraştığını bilmezler.
Aslında: Bu işi yapan kişiler, aklınıza gelebilecek her türlü elektronik cihazın “istenilen” şekilde çalışabilmesi için yazılım tasarlar, sorunları çözer ve geliştirirler.
Peki sizin mesleğiniz hakkında aileniz bilgi sahibi mi? Siz onlara mesleğinizi nasıl açıklıyorsunuz?